VR a tanteremben

Virtuális valóság túrák a tanteremben és a tantermen kívül
A következőkben arra szeretnék egy lehetőséget bemutatni, hogy miként lehet nyári vakációk
felfedezésélményét bevinni a tantermekbe.
A Google Expedition alkalmazás segítségével közel 200 helyet, történelmi emlékhelyet, vagy akár a
tenger mélyét fedezhetjük fel 360 fokos és háromdimenziós képgyűjteményekben kalauzolhatjuk
"idegenvezetőként" a "felfedezők" csoportjait, útközben felhívva a figyelmet az érdekességekre.
A nyáron kiadott frissítés azonban már lehetővé teszi az egyéni felfedezést is VR szemüvegen
keresztül, ezzel egy merőben más élményt nyújtva, hiszen egyéni túrákat is tehetünk.
A vr-ra a nagy informatikai cégek egyre inkább a jövő oktatási formajaként gondolnak (ld. Ms
HoloLens, Google VR).
Azt gondolhatnánk, hogy ez a magyar iskola lehetőségeitől fényévekre van, azonban koránt sincs így.
Egy olcsóbb androidos telefont bevetve és egy kis barkácsolással ( kartondobotból, egy nyomtatható
sablon alapján, és 2 régi diavetítő lencséjéből) összeállíthatunk egy VR boxot- pontosabb részleteket például az alábbi oldalon is talalhatunk:
https://aiasz.hu/hirek/vr-szemuveg-hazilag/
Ha nem szeretnénk vele bajlódni, kb. 800 Ft-ért meg is rendelhetjük. Ha komolyabb kinézetű
szerkezetet szeretnénk, akkor sem kell 3000 Ft-nál többet kifizetnünk, ha hajlandóak vagyunk 4-5
hetet várni a megérkezésére.
Amennyiben az eszköz rendelkezésünkre áll, már tudjuk is futtatni ezt az appot, de akár a sokak által
ismert Mozaik 3d -t, vagy a Microsoft újdonságát a Co-Space-t használhatjuk.
Friss élmenykent oszthatom meg, hogy a mai történelemórán Mozaik 3D appjának segitsegével (https://www.mozaweb.com/lexikon.php?cmd=getlist&let=7)
Az oktatás a dualizmus korában fejezethez kapcsolódóan egy XX század eleji népiskola tantermebe pillanthattak be a diákok.
A feladatuk az volt, hogy a valós és a virtuális tér közötti különbségeket összegyűjtsék. Így nem csak az oktatást szabalyozó törvényeket tudták forrásként összehasonlótani, hanem a tárgyi feltételeket is.
Természetesen rögtön záporoztak az ötletek és kérések, hogy milyen virtuális kalandot szeretnének átélni a következő órákon.